Best radio player

woensdag 27 juli 2011

Origin: Entity



Origin: Entity

Ik had al een tijd geleden beloofd dat de volgende bespreking en toevoeging aan onze lijst van beste CD’s van het jaar deze van Origin zou zijn. Echter heb ik echt met twijfels gezeten of deze wel toegevoegd mocht worden.
Het moet echter gezegd worden dat het luisteren naar een album van dit kaliber niet echt aangewezen is om te doen in de auto, op de autostrade op een zaterdagnacht om half 5 met een uitgeputte partner langs u. Dat geeft nu eenmaal verkeerde indrukken. Daarom dat ik de laatste dagen intensief dit album onder de loep genomen heb. En hier dus nu mijn bevindingen.
Voor die mensen die Antithesis, het vorige album, al geweldig vonden. Een raad: u kan dit album met de ogen dicht aanschaffen, dat zonder twijfel. Als u ook met het gevoel kampte, een overweldigende honger naar meer te hebben na het laatste nummer van Antithesis, mag u gerust zijn dat deze honger deftig gestild zal worden. De beukende drums, snelle maar soms zeer catchy riffs en brutale zang zullen u laten duizelen. De breaks, gevolgd door nekbrekende toestanden vliegen u non-stop rond de oren.
En elk f*king jaar zeg ik het opnieuw bij een of andere CD: “De lat ligt nu te hoog voor andere extreme deathmetal bands om af te lossen”. Maar uit ervaring (en ik verwijs even naar het live optreden van Fleshgod Apocalypse in de MOD om mijn standpunt kracht bij te zetten) weet ik dat zeer binnenkort weer een straffer album zal verschijnen. Het is alleen wachten op wie of wat. Maar in the meantime kunnen jullie je vergrijpen aan Entity van Origin.
En als extreme deathmetal je echt niet ligt dan kan je dit album misschien best aan je voorbij laten gaan. Voor de anderen die een extra pareltje willen toevoegen aan hun CD verzameling waarvan Antithesis er al 1 moet zijn, bestel ze alvast vandaag nog want spijt zullen jullie er niet van hebben. Dieper ingaan op de nummers heeft geen zin en kan best door de luisteraar een fenomenale zelfervaring worden. Er worden hier en daar wat nieuwe, special effects toegevoegd aan bepaalde nummers die na een aantal keren luisteren zeker als pluspunt ervaren zullen worden.
Alvast veel plezier met dit pareltje: Entity van Origin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten